gy_k

Érd-Csárdaszállás: 2 óra 30 perc, 200 km

Lakossági fórumot tartott a NIF és a Kitérő 2016 konzorcium múlt szerdán a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal rekonstrukciójáról. Hock Benedek által elmondottak valóságtartalmának próbáltam utána járni.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

A paprikás hangulatú lakossági fórumon – amit inkább kötelezően megtartandó tájékoztatónak neveznék – két nagyon egyszerű kérdést tettünk fel alpolgármester társammal a szervezőknek.

Simó Károly alpolgármesternek az volt a kérdése, hogy a most megépíteni tervezett liftek kiválthatóak lettek volna-e rámpával. Választ kérdésre nem kapott. Megismételtem ezt az egyszerű kérdést én is, ám választ én sem kaptam. Homályos mismásolás, de azon kívül semmi… A válasz nagyon egyszerű: a gyalogos aluljáró két végén gond nélkül megvalósítható lenne a rámpa. Pont azon a két neuralgikus ponton, amit a körzet lakói említenek. Megvalósítható lenne, akár most is, a liftek megtartása mellett. A peronoknál viszont nem működne a megoldás, mert annyira szét kellett volna húzni a vágányokat, hogy az állomás egyszerűen nem férne el.

A másik kérdést én tettem fel: Hol tekinthetőek meg a Hock Benedek által említett, ide is beépítésre szánt vandálbiztos liftek? Hock Benedek, a Kitérő 2016 konzorcium képviselője azt válaszolta: Csárdaszálláson.

Ma lementem Csárdaszállásra, hogy megtekintsem az említett lifteket. Nos, kedves Hock Benedek, el kell szomorítsam: nem, hogy a csárdaszállási vasútállomáson, de szerintem az egész településen nincs egy lift sem.

Érd – Csárdaszállás 2 óra 30 perc, 200 km. És ugyan ennyi vissza is. 

Bár hazafele pár perccel hosszabb volt, hiszen ha ott jártam, beugrottam a gyomaendrődi állomásra. Gondoltam itt biztos találok vandálbiztos lifteket. Találtam is. A háromból éppen kettő nem működött. Vandálbiztos, működésképtelen liftek. Ugye nem erre kell számítani Érden is? A legszebb az egészben az, hogy ha netán valaki mozgáskorlátozott elvergődik tömegközlekedéssel Budapestről Gyomaendrődre, akkor a peronon hal éhen, mert onnan lift hiányában sem előre, sem hátra.

Ám egy lift működött a háromból, ezt meg is örökítettem. Ennek viszont annyira kicsiny az alapterülete, hogy ha ebbe a liftbe valaki kerékpárt vagy esetleg egy ikerbabakocsit képes bevarázsolni, akkor ő egy Hudini.

Tehát a konklúzió:

  1. Lehetséges rámpákat építeni az érdi állomásra, a gyalogos aluljáró két végére.
  2. Nem igaz, hogy Csárdaszálláson liftek vannak
  3. Nem igaz, hogy a máshol beépített liftek működnek
  4. Bár az önkormányzatnak sem jogi, sem pénzügyi ráhatása nincs, továbbra is mindent meg kell tennie, minden fórumon fel kell szólaljon a komfortos kialakításért.

 

 

Címke: , , ,

    Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.