M0-M7

Kezdődik az M7 és az M0 csomópontok átépítése

Az M7-Iparos úti csomópont átépítésétől hangos az érdi sajtó. Új bevásárlóközpont épül, benne könyvtárral és önkormányzati irodákkal, sőt, átépül a buszvégállomás is, ezeken kívül még ősszel kezdetét veszi az M7-M0 csomópont átépítése is. A fejlesztésekről Loppert Dánieltől, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetőjétől és Bács István polgármesteri főtanácsadótól kértünk tájékoztatást.

Városunkban keveset lehet hallani az M0 csomópont átépítéséről, holott ez szinte csak az érdi autósokat fogja kiszolgálni. Erről a fejlesztésről Loppert Dánielt kérdeztük?

Az átépítés valóban az érdi autósokat szolgálja, de a törökbálinti lakosokat tehermentesíti. Törökbálintnál két új összekötő ág épül az M0-M7 autópályák csomópontjában. Az elmúlt években hétköznap reggelenként Törökbálinton jelentősen megnövekedett az átmenő forgalom. A járművek jelentős része Érdről Budapestre tart, a településen keresztül hajt fel az M1-es autópályára, az M1-M7 közös szakaszára. A 8103-as jelű út a Kerekdomb megkerülésével biztosít kapcsolatot az M1 és Budapest felé, becsatlakozva a 8102-es útba. Az átmenő forgalom azonban többnyire a lakóutcákat használja, a város számára ezért elsődleges fontosságú egy új út kiépítése, ami megteremti az M0-M7 autópálya csomópont és a 8103. jelű út között az új Budapest irányú kapcsolatot. A munkálatok még idén elindulhatnak – például a területszerzésekkel már végeztünk –, befejezés pedig 2015 végére várható.

Törökbálint M0-M7 csomópont terkepvazlat

Mit tartalmaz az M7-projekt?

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából az M7 autópálya Érd, Iparos úti csomópont le- és felhajtó ágai a NIF Zrt. beruházásában átépülnek. A kapacitáshiányos Iparos úti csomópont fejlesztése segíti a Budapest és Székesfehérvár felől Érdre érkező fogalom lebonyolódását, célja a sztráda lehajtóján csúcsidőszakokban jellemző balesetveszélyes torlódások megszüntetése. A csomóponti ágak végén az Iparos úti kapcsolatnál az eddig kötelező elsőbbségadás táblát változó ütemű jelzőlámpás forgalomirányítás váltja fel. Az Iparos úton több forgalomtechnikai beavatkozás (jelzőlámpás csomópont, körforgalmi csomópont) valósul meg. A forgalomterelő szigetek több helyen átépülnek, az autópálya lehajtó ágának csatlakozásánál autóbusz megállóhely lesz. A munkálatok egy része – közműkiváltás, kisajátítások – már idén ősszel elindulhatnak, befejezés 2015. év végén várható.

M7 csomópont

Állami vagy uniós forrásból valósulnak meg a projektek?

Mindkét projekt 85% uniós és 15% állami forrás biztosításával valósulhat meg.

Az érdi projekthez magántőke is társul. Mit lehet tudni ennek a részleteiről? – kérdeztük Bács István polgármesteri főtanácsadót.

Az állami beruházás a maga 1,5 milliárdos költségével szigorúan az Iparos út átépítésére vonatkozik, a Törökbálinti úti csomóponttól a benzinkútig. Jelentős beruházásba kezd a Spar, valamint terjeszkedni kíván a Lidl is a területen, amely beruházások hatására az Iparos út jelentős, plusz kapacitásnövelésére, új csomóponti ágak beépítésére van szükség. Itt kapcsolódik be a magántőke a projektbe. A Kádár utca megépítésébe a Lidl mintegy 15 millió forinttal szállt be, míg az egész projekt kapacitásnövelését a Spar hozzávetőleg 400 millió forinttal finanszírozza. Ezek természetesen az állami ráfordításon felül kerülnek kifizetésre.

Terveznek még útfelújításokat a környéken?

A Spar beruházásában, az új áruházhoz kapcsolódóan megépül a Hegesztő utca, valamint a Gépész és az Aszfaltozó utcák M7 alatt teljes hosszban.  

Sz.Z.

Érdi Újság, 2014. 09. 25

Címke: , , , , , ,

    Comments

    1. Lukácsi Attila
      szeptember 25th

      Nagyon jó, hogy végre megvalósul. Az M7-M0 csomóponti csatlakozást már én is javasoltam 2005-ben: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=45622743… viszont én az M0 irányú csatlakozást rajzoltam rá a térképre… Ez még most is lehetséges lenne, csak a tervezett két körforgalomról kellene még két-két leágazást készíteni. Ez nem szerepelhetne a tervekben?

    2. Tamás
      június 27th

      Lassan, de végre történik valami, ami szomorúság, hogy a Törökbálinti út egyes szakaszain nincs járda, és a nagy terheltségű útszakaszon szemben az autóforgalommal kell közlekedni gyalogosan minden nap, munkába/iskolába menet/jövet, ez évek óta életveszélyes, sajnos a környék képviselője semmit sem tesz, hogy változzon a helyzet..
      Pedig ha lenne járda, akkor valószínűleg többen járnának akár busszal is, de aki teheti inkább autóba ül, az amúgy is olykor röhejes buszmenetrendet már nem is említve.

      • Bács István
        július 20th

        Sajnos a Törökbálinti út állami kezelésben van. Dolgozunk rajta, hogy rövid távon megvalósulhasson a járda azokon a szakaszokon, ahol jelenleg nincs kiépítve.

    Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.