Untitled-2

Összekötnék Érd Felsőt Érd Alsóval

Az érdi önkormányzat 2015 novemberében döntött arról, hogy milyen feltételek mellett támogatja az Érd Felső és Érd Alsó vasútvonalak összekötését lehetővé tévő vasút-korszerűsítési programot. A NIF által megvalósítani tervezett beruházás több érdi ingatlan is érint. Az ügyben Bács István alpolgármestert, a terület önkormányzati képviselőjét kérdeztük. (Érdi Újság, 2016. január 27.)


Tavaly nyáron már megjelent a hír a sajtóban, hogy a NIF Zrt. vasút-korszerűsítési programja Érdet is érinti. Mi tudható, jelenleg hogyan áll ez a beruházás?

Az Érden áthaladó két vasúti fővonalat összekötő vágány építése – a fővonalak zökkenőmentes kapcsolatának biztosítására – már régóta szerepel a vasúti fejlesztési elképzelésekben. Európai uniós forrás igénybevételével a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában a közelmúltban befejeződött a 30-as Budapest – Székesfehérvár („Érd-alsó”) vonal rekonstrukciója, és hamarosan megkezdődik a 40-es Budapest – Százhalombatta („Érd-felső”) vonal korszerűsítése is.

A tavalyi évben a NIF Zrt. megkeresésében kérte az önkormányzatot, hogy adjon támogató nyilatkozatot az összekötő vonalszakasz megvalósításával kapcsolatban, melyet kiemelt állami beruházásként kívánnak megvalósítani. Megadta a város ezt a hozzájárulást?

A vonalszakasz terveinek engedélyezéséhez, megvalósításához szükséges a város hatályos szabályozási tervének módosítása, melyet az önkormányzat és a NIF között kötött településrendezési szerződés értelmében az önkormányzat csak a vasútfejlesztéssel kapcsolatos összes, méltányos kisajátítási, és járulékos költség garanciális biztosítása esetén fog elvégezni.

A környezeti hatásvizsgálat – a megvalósítás előkészítéseként – a tavalyi évben zajlott, ennek keretében az eljárást lefolytató Pest Kegyei Kormányhivatal Környezetvédelmi és Természetvédelmi Főosztálya lakossági meghallgatást tartott. A maghallgatáson több érintett is tájékozódhatott a tervekről.

Mi lesz a NIF-projekt által érintett környező ingatlanokkal?

A tervezett pályaszakasz több, közel 20 ingatlant érint, a Díjnok, Hírnök, Gyakornok utcákban. Hangsúlyozom azonban, hogy az önkormányzat csak abban az esetben áll a projekt mellé, ha az érintetteket illető kisajátítási keretösszeg maradéktalanul rendelkezésre áll. Az önkormányzat értesítési kötelezettsége a szabályozási terv második bekezdésben említett módosítási folyamatának megindításakor lesz esedékes, amikor a kötelezően előírt értesítési módozatokon – újság, internet, hirdetőfal – kívül az összes kisajátítással érintett ingatlan tulajdonosát személyesen is meg fogjuk keresni.

Címke: , , , ,

    Comments

    1. Strbik Ferenc
      január 28th

      Minden elismerésünk, Bár tárnoki ként Érd város vezetése előtt. A fejlődés gátja nem lehet, hogy a kisajátítás gondolatát nem vetnénk fel,ennek a célnak érdekében. Évek óta probléma Tárnokon a magánkézben lévő jó helyen lévő földek tulajdonlása. Régen ki kellet volna sajátítani ,még hitelek árán is! Hogy ezt mindez idáig nem lépték meg megérne egy misét. Ez a tény oly annyira fontos,hogy nincs bevétele ezáltal Tárnoknak! Ha ezt képtelenek húszon éve megérteni,talán jobb lenne Tárnokot az Érd vezetése alá rendelni!!!

    2. Novák Mihály
      február 7th

      Az új telepi részen a Bagoly és a varjú u közötti szakaszon a helyközi közlekedésnél nagy segítség lenne az itt lakoknak egy vasúti megálló, mint arról valamikor régen is szó volt. Ez valahogy nem valósult meg. Ez a távlati jövőben be van-e tervezve?
      Üdvözlettel:NM

      • Bács István
        február 29th

        Sajnos, sem a 30-as, sem a40-es vonal rekonstrukciója kapcsán nem szerepelt a tervekben új megálló építése az adott szakaszon.

    3. Paizs Csaba
      február 9th

      A Tétényliget megállót használók nevében kérném, hogy sűrítsék a megálló vonatok számát! A felújítás előtt 30 percenként volt vonat, a korszerűsítés után óránként van.

      • Bács István
        február 29th

        A MÁV elutasította a sűrítésre vonatkozó kérést, mondván ennek a megállónak a legkisebb a kihasználtsága a 30-as vonalon. Ezen is lehetne segíteni a busz vonalának a meghosszabbításával, de jelenleg ez elől is elzárkóznak a döntéshozók.

    Vélemény, hozzászólás?

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.